zondag 19 maart 2017

Sprakeloos: "Dat is geen mens. Dat is mijn moeder."




Sprakeloos, de verfilming van de succesvolle roman van Tom Lanoye. Hiervoor extra aandacht in mijn rubriek: Zorg Zonder Nummer. Vanaf 15 maart 2017 kunnen we hem bewonderen in de bioscoop: 


 Ga naar Youtube sprakeloos

Het leven van de succesvolle schrijver Tom Lanoye wordt ondersteboven gekeerd wanneer zijn moeder onverwachts een beroerte krijgt. Door afasie verliest ze haar taal...

"Een verhaal over een definitief afscheid, het is zo moeilijk om een geliefde af te geven."

Ikzelf heb het boek nog niet gelezen. Heb zin om me meteen naar de bibliotheek te haasten en het te gaan halen. Ik ben razend benieuwd naar deze film, want ik vraag me af hoe ze zoiets fragiel kunnen verfilmen... In Sint-Niklaas is hij alvast in première gegaan, en veel mensen zijn laaiend enthousiast. Wat mij dan nog meer nieuwsgierig maakt! 


foto van Meer handen voor een goede zorg in ziekenhuizen RVT's en Thuiszorg.


Klik hier even voor een video bij deredactie.be. Als je volgt vanaf 7min30 hoor je prachtige uitspraken van Tom Lanoye over: "genade dood". Ik wou dat ik deze man eens mocht ontmoeten! Ben er zeker van dat hij de tranen in mijn ogen zou laten rollen... 

Silvy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!