vrijdag 17 februari 2017

Start Week tegen Pesten



Vandaag begint de Week tegen Pesten. En omdat ik met mijn blog de nadruk leg op: wees jezelf! Sluit dit onderwerp heel erg aan op mijn visie. Want iedereen is mooi en uniek op zijn eigen manier! 

Pesten is iets verschrikkelijks, en toch zouden er meer mensen moeten bij stilstaan... 

Dus open ik hierbij een nieuwe rubriek, omdat mensen die gepest zijn daar gevoelens van meedragen voor de rest van hun leven... Die verhalen wil ik in de kijker zetten. Om aan de pesters te laten weten: leg je handen op je hoofd, kijk in de spiegel. Waardeer het mooie in elke persoon. Want samen zijn we mensen die niets liever willen dan deze wereld mooier maken! 

Ik begin onze eerste dag met een ouder liedje, maar wel met een frisse tekst. Tijdloos, met een sterke boodschap! Het liefde blijft hangen in mijn hoofd, en heeft altijd een inspiratiebron voor me geweest... Walter Grootaerts & Mozaiek LEEF 

Silvy


Niemand hoeft alleen maar goed of slecht te zijn
Niemand is alleen maar zwart of wit
Iedereen is anders
Anders dan je verwacht


Niemand die alleen maar haat of liefde voelt
We zijn allemaal een mens van vlees en bloed
En we kunnen niet perfect zijn
Want niemand weet hoe dat moet


Leef, met je eigen talent
Iedereen is mooi en je bent wie je bent
Leef, met jezelf en elkaar
Iedereen is blij met dat ene gebaar

Niemand kan alleen maar mooi of lelijk zijn
Niemand heeft de waarheid vol in beeld
Maar het voordeel van de twijfel
Maakt ons minder verdeeld


Leef, met je eigen talent
Iedereen is mooi als je bent wie je bent
Leef, met jezelf en elkaar
Iedereen is blij met dat ene gebaar

We zoeken de verschillen, waar we bruggen moeten bouwen
En we plakken etiketten op het hart van iedereen
Maar het leven is geen leven, als geen mens van je wil houden
Dus we moeten bruggen bouwen, over alle kloven heen


Leef, met je eigen talent
Iedereen is mooi en je bent wie je bent
Leef, met jezelf en elkaar
Iedereen is blij met dat ene gebaar

Niemand hoeft alleen maar goed of slecht te zijn...


Read more: https://muzikum.eu/nl/123-200-1538/walter-grootaers/leef-songtekst.html#ixzz4YyfLBd6L


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!