vrijdag 10 februari 2017

Mijn leven als heks…



Ik heb nu al geschreven over mijn leven als kat, en ook al aan een octopus heb ik gedacht...

Maar vandaag moest ik denken aan een leven als heks… 
Wat zou dat allemaal met zich meebrengen?

Als ik denk aan een heks dan is mijn bezem onmisbaar. Dan zou die trouwe steel me zo door de lucht voeren. De fiets zou dan in de stal blijven staan, en mijn man zou niet meer aan mijn brommer hoeven te sleutelen. Lekker handig, en als het regent dan trek ik toch gewoon naar de zon. Waar ik mijn koffer moet laten, daar ben ik nog niet aan uit. En de rest van het gezin neem ik wel mee in een luchtballon?

Zou mijn dochter dan ook een heks zijn? Of wie weet zit ik dan met echte tovenaars in huis… Wat zouden wij allemaal tevoorschijn toveren? In de tuin een kip die gouden eieren legt, een ezeltje die biljetten van honderd laat zien, oh en een tafeltje dat zichzelf dekt met overheerlijk eten. Dat zou ik ook wel wensen!

Mijn interieur zou er ook wel totaal anders uit gaan zien. Samen met mijn kledij, zwart zal de hoofdrol gaan spelen. Plots moet ik lange zwarte rokken dragen en zwarte mascara opdoen. Nee, met dat punt ben ik het niet eens.

Een grote glazen bol waar ik de toekomst mee kan inkijken, dat zou wel een fantastisch pluspunt zijn. Ik zou er iedereen gratis mee willen helpen. Maar voor mezelf zou ik liever een glazen bol hebben waarmee ik de geschiedenis mee zou kunnen herbeleven. De eerste kus met mijn man, of de dag van onze trouw zou ik nog eens willen meemaken…


Als ik dan toch kan toveren met mijn toverkruiden, dan smeer ik met mijn zalfjes meteen mijn man zijn schouder vol. Weg met de pijn en de ongemakken van zijn operatie. De kindjes zou je nooit zien met een blauw oog van te vallen, of van de windpokken zou er al helemaal geen sprake zijn.

Dus een leven als heks lijkt me nog zo slecht niet? 
Al hoop ik wel dat ik niet op de brandstapel beland...

Maar ah, dan leen ik toch wel één leventje (van de acht) van mijn drie potige kat LouLou! ;-)



Groetjes, Silvy

1 opmerking:

  1. Hahaha wat leuk geschreven ��. Het klinkt op deze manier zeker niet slecht om als heks door het leven te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!