dinsdag 14 februari 2017

Draag jij je trouwring elke dag?


Het is Valentijn, hét onderwerp van alle artikels die vandaag online verschijnen geloof ik. Het is een grote commerce waar winkels veel aan verdienen. Ik wil het niet hebben over mijn verlanglijstje of over de bloemetjes en de bijtjes. Maar ik ging over iets anders gaan nadenken:

Draag jij je trouwring elke dag?

Een trouwring geef je elkaar als teken van verbintenis. Omdat je elkaar graag ziet, en beloofd voor altijd van elkaar te houden. In goede en in slechte dagen. Hoe denken jullie erover als je halve trouwboek zijn/haar trouwring laat liggen op het nachtkastje?

Voor de ene is een trouwring een symbool van liefde, voor de andere is het een teken van: “Kijk eens ik ben getrouwd! Ik ben niet langer beschikbaar in de vrijgezellenwereld!”

In Amerikaanse films ... 
is het traditie dat de man samen met zijn getuige de trouwring gaat kopen. Graag een hele dure met een grote diamant alsjeblief, want wij vrouwen houden heel erg van blingbling! De bruid ziet de ring pas voor het altaar, en pronkt erover tegen elke vrouw die ze tegenkomt.

Mijn man en ik hebben daar persoonlijk de keuze voor genomen om geen peperdure ring te kopen. Om verschillende redenen. Voor het werk mag ik geen juwelen dragen, omwille van de hygiëne. En ik vind het ook onhandig als je zoveel met je handen in het water zit. Mijn man zit veel in de tuin bezig met de huisdieren of hij is aan het rommelen aan een brommer. We zouden beiden niet willen dat onze ring beschadigd wordt of nog erger: dat we hem verliezen. Daarom zijn er heel vaak momenten dat onze ringen gewoon op de schouw blijven liggen… Een tattoo lijkt een aanlokkelijke optie, daarover denken we nog na.

Ik hoor nog nagalmen in mijn hoofd dat een vriendin van me zei: “Als jouw man zijn ring niet draagt, wil dat zeggen dat hij je ontrouw is!”
Als ik denk aan die vele Amerikaanse films waar de man voor hij naar zijn minnares gaat, zijn trouwring afneemt en verstopt in de lade van zijn auto. Dan slagen veel vrouwen in paniek. Maar als een vriendin zoiets tegen mij zegt, dan lach ik er eens mee. Want bij ons zit het vertrouwen diep in onze relatie geworteld. Dat mag wel zo, na tien jaar samen zijn. :-) Dus ik maak me geen zorgen als mijn man naar de bar een pintje gaat drinken zonder zijn trouwring aan zijn hand.

Trouwen gaat voor ons veel verder dan al dat traditionele blingbling aan een trouwring! Voor ons is het een verbintenis voor het leven, een die gebaseerd is op respect en ware liefde.


Liefs, Silvy  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!