donderdag 5 januari 2017

In het diepe... Maar ook de hoogtepunten van 2016!



De oude gekreukte kalender mag in de prullenmand gegooid worden, en maakt plaats voor een nieuwe. We gaan een nieuw jaar in! Welkom cijfer 2017! Toch is het maar een cijfer. Wat betekend het voor jou? Voor ons is het belangrijk, want cijfers maken datums. En die datums hangen vol herinneringen... Het het zijn die herinneringen die blijven hangen in je hoofd.

Mijn gevoelens zaten veel in het diepe dal dit jaar, maar er zijn ook een heleboel hoogtepunten geweest in 2016! 
Ik neem jullie mee op een jaartje sensatie... 

In januari mocht ik het onverwachte nieuws in het rond gooien dat Jurgen mij ten huwelijk gevraagd had! "Wij gaan trouwen!" strooide ik in het rond. Af en toe was er wel eens een "Beu dag". Maar "Ik moet niets!" was in februari wel mijn belangrijkste doel. 

22 maart '16 is een dag die bij veel mensen, niet alleen in Belgiëmaar voor de hele wereld altijd in onze geschiedenisboek zal staan... Een groter dieptepunt konden we ons niet voorstellen, maar er kwam een jaar vol duistere gebeurtenissen die ons heel angstig maakten... We gingen samen zij aan zij staan, en we leefden van dag naar dag op een niveau dat veel te hoog staat... 

Voor ons, en vooral voor onze zoon Ryan was het hoogtepunt in mei zijn éérste Communie! Daar heeft hij samen met zijn klasgenootjes maanden naartoe geleefd... Wat genoten we als ouders van al die "mijlpalen" die onze kinderen bereikten dit jaar.

 Hoogtepunt: Ryan zijn éérste Communie

"Ga weg" was een van de zovele emotioneel gedichtjes rond juni om een dipje in het diepe te beschrijven. Zo had ik heel wat "verborgen gevoelens" die ik aan niet veel andere mensen liet zien. Ik ben echt uit dat diepe dal uitgeklommen in 2016. Traag, met vallen en opstaan ben ik gegroeid als persoon met een sterker karakter. Ik heb geleerd dat er niets mis is met mezelf te zijn. Wees jezelf! Iedereen is uniek! 

Boodschap van mij voor jullie: Wees trots op jezelf! Voel je goed om wie je bent! Want de pure schoonheid zit in je hart!
Juli - "Perfect"

 Onze trouwdag


Onze trouwdag in augustus was ons hoogste gelukspunt dit jaar, daar hebben we echt naartoe geleefd. Er is veel voorbereiding in gekropen, maar het was echt een gelukzalige dag vol intense momenten met familie en vriendschappen.

September gaf me een "nieuw begin", een frisse start voor een betere toekomst. Ik mag starten op een nieuwe job. Daar krijg ik de kans om mezelf te zijn, en om iedere dag bij te leren en te groeien. Ik kan niet dankbaar genoeg zijn. Een hoogtepunt waar ik fier op ben! 

Ook een uitdaging dit jaar in 2016 was om te gaan schrijven voor "Vrouw op eigen benen", nu mag ik maandelijks een gastenblog schrijven voor Georgine Panhuijsen. Een uitmuntende site gemaakt door vrouwen, voor vrouwen die de kracht in zichzelf willen vinden. 

Wat een miserabele afloop van de "kerstdagen"! Een onverwachte wending van warme kerstsfeer, naar tranen die ongecontroleerd van mijn wangen rolden... 

Er zijn heel wat diepe dalletjes geweest waar ik moest uitklimmen, en zijn een heleboel stenen afgebroken van de muur rondom mij. Maar ik groei elke dag! En als ik kan tellen zijn de hoogtepunten dit jaar veel talrijker. Het is ook de kwantiteit niet dat telt, maar de kwaliteit van die momenten. Memories for life...   

Liefs, MaMa Silvy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!