woensdag 5 oktober 2016

Terugblik op onze trouw.



Als ik terugblik op onze voorbereidingen kan ik er nu wel om lachen. We geraakten met onze voorbereidingen echt in de knoop op de laatste momenten. Om vele dingen hebben we ons druk gemaakt, voor alles hadden we al een plan B op reserve... Andere mensen zeiden me vaak: “Het komt wel allemaal in orde!” Daar de moment zelf wou ik dat amper geloven, wat een stresskip was ik… Jullie weten niet wat we allemaal nog moeten plannen, dacht ik toen. Maar ik mocht mijn man geloven, alles kwam in orde en alles was perfect!

Als de foto’s bekijk… Dan bedenk ik: Waarom heb ik me toch zo druk gemaakt om details? Zo heb ik uren op het internet doorgebracht naar het juiste setje juwelen dat perfect bij mijn trouwkleed zou passen… Een aquapastel kleurig trouwkleed dat trouwens nog geen honderd euro gekost heeft! Winkels heb ik afgelopen om de ideale schoenen te vinden… Om ze dan te kopen in de solden, in een klein winkeltje uit mijn jeugd dat nog altijd open is. (Waar ik mijn Buffalo’ s en skater schoenen kocht als tiener!) Als tip aan toekomstige bruidjes wil ik deze tip geven: maar je niet druk om details. Oké, kameraden en familieleden zullen je wel keuren op wat je aanhebt. Maar wedden dat niemand erom kraaide dat ik een hele avond op mijn glitter teenslippers heb rondgedanst?


Zo ben ik blij dat ik in de voorbereidingen de belangrijkste dingen niet uit het oog verloren ben. Zoals het feest persoonlijk maken. Ik had de kinderen cd’s laten versieren met glitters en diamantjes, zo hebben ze ook hun bijdrage geleverd aan de versiering. De vele blinkende cd’s die in het licht schitterden vielen de gasten meteen op, en onze kindjes waren daar heel fier op.

Ook de tijd die ik in de fotokaders heb gestoken was niet nutteloos. Ik ben stiekem met Ronan naar een groot natuurpark geweest, om supermooie foto’s te nemen van elkaar voor Jurgen. En ik heb stiekem een vriendin van me t shirts met lieve teksten laten maken voor de kindjes. Waar we ook stiekem een hele resem foto’s van maakten als papa eens niet thuis was. De mooiste foto’s verzamelde ik in een vijftal grote poster kaders met bijpassende teksten, die de gasten konden bewonderen. Samen met de andere zelfgemaakte versieringen maakten die de versiering extra gezellig en compleet. 



Als een extra cadeautje aan Jurgen liet ik zonder dat hij het op voorhand wist, een jeugdvriend van hem langskomen met twee boa slangen… Die slangen waren al een surprise op zich die veel verbaasde ogen liet opengaan. Maar het weerzien met de oude vriend was zeker ook een hoogtepunt van de avond.

Mijn boodschap: geniet van de liefde! Van de kleine persoonlijke dingen, die zijn het belangrijkste!
(Geniet ook van taart! Chocolade taart als caloriebom is ideaal!)
want Trouwen = een dag voor jullie als koppel,
Niet een dag om te voldoen aan anderen hun wensen.

Liefs, TeiGetje Silvy
niet alleen een MaMa, maar ook Vrouw! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!