zondag 18 september 2016

niet/wel lijstje


Het wereldwijde web is zó groot, dat ik soms schrik van wat ik zie... Ik bezoek af en toe andere blogs en zo kom ik dingen tegen dat ik echt niet verwachte dat iemand zoiets online kan zetten. Van bepaalde foto's, (pittige) details over hun privé leven, tot de meest lachwekkende toestanden, ... Je kan het nog zo gek niet bedenken, of het staat wel ergens in een hoekje online. Het zou je baas maar eens moeten zijn die heel toevallig op je blog dondert... Je schoonmoeder, of die ene jeugdliefde van vroeger, ... 

Daaruit is dus dit blogbericht gegroeid. Voor één keer eens een uitgebreid lijstje van: 


Wat je niet op mijn blog zal vinden:
(Maar ik dus wél vond op andere blogs!)

Omdat ik niet mee ben met de laatste modetrends, zal je hier niet dagelijks een foto vinden van mijn outfit. Ik doe de kleren aan waar mijn humeur ’s morgens bij aansluit, en waar ik me goed in voel.

Gedeelde statussen zoals: nu ga ik een grote boodschap doen, of nu ga ik mijn tanden poetsen vind ik overbodig om jullie te laten weten.

Nieuwsgierigen zullen hier geen sappige details vinden over mijn seksleven. Dat is privé.

Je zal hier geen foto vinden van een enveloppe met mijn eigen adres erop. Omdat kindlief een wenskaartje gekregen heeft, en ik daar zo fier op ben.

Zoek zeker niet naar gezonde voornemens om af te vallen om in dat perfecte kleedje te kunnen. Dus jullie zullen hier ook geen tips vinden om te vermageren (of je uit te hongeren). De weegschaal hier komt misschien één keer om de twee maand van onder de kast.

Vele korte irritante lijstjes. Ik probeer voor jullie altijd een vloeiende tekst te schrijven omdat ik die zoveel leuker vind om te lezen. Zo las ik ooit een boek waarin elk hoofdstuk begon met een lijstje. Die lag snel aan de kant. Alleen to do lijstjes en een boodschappenlijstje is al genoeg.

Onleesbare schrijflettertypes. Onleesbare schrijflettertypes. Het is dan misschien wel eleganter, maar Arial is wel gemakkelijker om te lezen.

En als laatste: ik zal altijd mijn best doen om leestekens en hoofdletters in ere te houden. Ook schrijffouten probeer ik te vermijden. Zo ken ik iemand die tussen al haar woorden twéé spaties typt… Omdat  ze  denkt  dat  het  zo  leesbaarder  wordt  … Raar, heb ik nog nooit gezien in een boek.  


Je ogen opengetrokken? Verbaast het je? Geloof me, ieder van deze dingen las ik op andere blogs… Ben ik een uitzondering op de trends van het moment? Dan is dat maar zo. Liever een unieke blog die boven alles uitspringt, dan meelopen met de stroom! Hier een lijstje met wat je wel zal vinden op mijn eigen blog:

Met drie jonge kinderen zakt mijn niveau vaak naar hun hoogte. Sorry, laagte. Dus af en toe zal je weleens een woordje vinden over tekenfilms, kinderliedjes, … Zowel de oude als de nieuwe K3 komt al eens ter sprake. En verslagjes over de feestdagen zoals Pasen en het bezoek van de Sint zal zeker ook niet mankeren.

Ook al ontsnappen ze mijn oren soms, dat ik ze niet hoor. Toch zijn ze er vaak met al die mondjes en hun spraakwatervallen: de quotes van onze kinderen. Uitspraken die spontaan van hun tong af rollen. De waarheid uit een kindermond. Want mama heeft “niet alleen twee handen, maar ook twee benen.”

Emoties: een woord voor een grote verzameling gevoelens. Ontroerende verhalen, indrukwekkende ervaringen, rillende sensaties, … Gooi alles door elkaar en je twijfelt op het einde tussen een opgewekte glimlach of een bedroefde traan…

Stilte… Sommige dagen geen blogbericht van mij. Want dan gaat de volledige aandacht naar mijn man en de kinderen. Dan zet ik mijn laptop uit en de gsm stil. Een privéleven gaat nog altijd voor op het “online” staan.

Gelukkige dingen maar ook ongelukkige dingen, want ons leven is niet altijd rozengeur en maneschijn. Daarin ben ik eerlijk, ik zal jullie misschien niet altijd alle grote details vertellen van een negatieve gebeurtenis. Maar in de woorden die ik dan wel schrijf zullen jullie goed aanvoelen dat ik niet altijd alles door een roze bril bekijk.

Kortom hier vinden jullie een MaMa TeiGetje Silvy die eerlijk verhalen deelt vanuit haar eigen ervaringen en gedachten. Ik wens dat ik jullie kan inspireren, en ik hoop dat jullie met veel vreugde meelezen!

Liefs MaMa TeiGetje Silvy 

 WeLkom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!