zondag 21 augustus 2016

Vroeger & Nu


Als kleine kinderen spelen zorgt dat soms voor fantastische uitspraken... Zo is ons Roselinde daar echt een krak in. Na haar Lego poppetjes en haar kleurtjes was ze even de weg kwijt en begon ze haar te vervelen. Toen besloot ze van te beginnen zagen... Ze deed deze uitspraak al enkele keren, en telkens moet ik toch glimlachen. Want het is dankzij onze moderne tijd dat ze dit kan zeggen, in mijn jeugdjaren zou er geen haar op mijn hoofd aan gedacht hebben... Wat gaat de technologie snel! 

"Mama, mag ik op een scherm spelen?" En dan gaat ze haar hele lijstje af; "Mama, mag ik op de laptop? Mag ik dan op jouw gsm een spelletjes spelen? Maar mamaaaa..." 
Natuurlijk zal ze niet snel opgeven, inclusief een pruillip en krokodillentranen. Ik probeer zoveel mogelijk neen te zeggen op al deze kindervriendelijke uitvindingen. Maar er is zoveel... Dat ik er soms onder bezwijk, ik geef er te gemakkelijk aan toe. 

Afbeeldingsresultaat voor kidizoom  Afbeeldingsresultaat voor vtech uurwerk

Waar is mijn kindertijd waar ik buiten zat te spelen in mijn stokkententje? Stapels Suske & Wiske 's strips om me heen, mijn grote curverbakken lego op de zolder, enkel 2 poppen maar wel een hele berg knuffels op mijn bed, ... Sommige dingen veranderen nooit... 
Dam! Ik besef ineens dat er ook een dikke groene zwart wit game boy in mijn speelgoedkast lag toen... Met zo een lap van een vergrootglas met een lichtje... Tetris en Mario Land. 

Afbeeldingsresultaat voor groene game boy

Stiekem hebben die schermpjes al hun intrede gedaan in mijn jeugd! 
Ben ik toch blij als de zon schijnt buiten, dat dochterlief enthousiast kiest om op de grote trampoline te gaan springen buiten! Dat ze in de zevende hemel is met een bellenblaas en dat ze nog mooie tekeningen maakt met potloden op papier! 

Afbeeldingsresultaat voor bambino blokjes

Oh, en ik had nog niet verteld dat onze Rodney gek is van het ouderwetse 'vang het lichtje'... Met een spiegeltje en de zon daarop weerkaatsend kirt die kleinste het uit van plezier! 
En onze Ryan speelt graag met blokjes die nog van mijn nonkel zijn geweest... 

Liefs
MaMa TeiGetje Silvy





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!