dinsdag 9 augustus 2016

TrouwStress


Familie en vrienden die op het laatste moment afbellen, oma die klaagt over de muziek die zal gedraaid worden, kindjes die honderd keer vragen: "Mama, hoeveel keer slapen nog?", ...


Stress voor de trouw?! Nee, hoor! Even liegen. Want wat een brok stress raast er door mijn lichaam. En ik niet alleen; Jurgen zal het niet luidop zeggen, maar stilletjes in mijn oor geeft hij het ook toe.


Kostuum kopen voor onze 17-jarige, snel nog de gepaste haarspeldjes vinden voor de dochter, reserve kledij klaarleggen en zeker niet die pampers en vochtige doekjes vergeten. 


Hadden jullie al gehoord van een "wedding survival kit" ? Je kan het nog zo gek niet bedenken of het zou er moeten inzitten. Op internet vind je natuurlijk weer honderden lijstjes... Ik denk als je echt alles volgt dat je dan uitgerekend een hele grote reiskoffer extra kan meenemen! Van tampons tot veiligheidsspelden, van oorstokjes tot voetenplakkers, van vlekkensprays tot naald en draad. Die bus die we straks gaan huren zal nog goed van pas komen om al die sos spullen te vervoeren... 


Wat ik wel heb geleerd na al die stresserende problemen: is dat je geen plannen mag maken. Maar ik hou van afvink lijstjes en plannen. Dus is mijn nieuwe persoonlijke regel: heb altijd een plan B ! Want omdat we alles zelf regelen heb ik het gevoel alsof er al veel dingen in het water zijn gevallen en op het randje nog even blijven dobberen. Om dan als een baksteen naar de grond te zinken. Dus er zitten al veel plannetjes B in ons hoofd! 


Wat we uit heel deze belevenis ook hebben geleerd is wie onze echte vrienden zijn! Een niet georganiseerde vrijgezellen avond op het laatste nippertje gered door een gouden hart... Die ene echte engelbewaarder die onverwachts aan de deur staat met haar stikmachine... Of een jeugdvriendin die speciaal voor mij helemaal uit Duitsland komt! Dank je lieverds! 


Wat we al wisten, maar nog eens geleerd uit deze hele situatie: nog eens bewezen; 

mijn gezin: mijn toekomstige man en al onze kinderen, zijn mijn alles! Want wat er ook mag gebeuren, op hun kan ik rekenen. Zij staan altijd voor me klaar. En met heel mijn hart: ik hou van jullie!

Mama TeiGetje Silvy


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!