zondag 29 mei 2016

Rare snuiters


Onze zintuigen... We staan er niet bij stil, maar alle dagen gebruiken we ze en we kunnen ze zeker niet missen. Maar sommige volwassenen, en ook kinderen moeten een zintuig missen. Vandaag wil ik graag even aandacht voor blinde mensen. Mensen die de kracht om te zien verloren hebben. Of personen die zo geboren zijn. Veel ken ik er niet van, van die aparte wereld. In mijn omgeving word er amper over gesproken. Is het een gevoelig onderwerp? Volgens mij staan we er te weinig bij stil. Het is een heel andere wereld. Anders, maar dichterbij dan men denkt. Het zijn ook mensen, mensen die op een andere manier naar het leven 'kijken'. Namelijk met braille

Mijn kinderen en ik gaan vaak naar de bib. En zo kwamen we dit bijzondere boek tegen. Ik laat ze vaak zelf rondsnuffelen in de rijen boeken. Ze mogen stilletjes op hun gevoel afgaan. De mensen van de bib kennen ons al en schrikken niet op als er eens een enthousiast kreetje door de kamers weergalmt. Want dat ze de kriebels te pakken hebben voor boeken, dat is duidelijk. Want het gebeurt veel dat ze zich op de zetel ploffen of in een hoekje kruipen met een boekje. Onze Ryan kan nu echt goed lezen. Dat kan Roselinde met haar 4 jaar nog niet, maar ook zij bladert vrolijk door de prinsessenboekjes. Mama mag dan ook veel voorlezen, tot groot plezier van Rodney natuurlijk. Hij is gek van voelboekjes en flapboekjes. 'Flapboekjes...' Die mama voorzichtig probeert te behandelen, want het zijn natuurlijk geen 'scheurboekjes'.
Maar nu ben ik weer aan het afwijken van mijn originele boodschap. Al is het onderwerp 'boeken' natuurlijk heel ruim! 

Dit is hun gekozen boek: 


Ook verkrijgbaar in de bib! ;-)


Een uniek concept! Ik hoop dat er zo meer van deze leuke boeken bestaan! 
Met leuke voel prenten en een extra cd-rom ... 

Mijn kinderen hebben dankzij dit boek iets nieuw leren kennen, zo is hun wereld net dat ietsje groter geworden vandaag. 

MaMa TeiGetje Silvy 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!