dinsdag 10 mei 2016

De Wensboom


Af en toe maak ik op mijn blog reclame. Bewust hoor. Al is het niet echt als reclame makend bedoeld. Ik deel gewoon een programma van op tv, of een film die ik gezien heb. En dat is alleen met de reden dat ik jullie wil laten kennismaken met deze. Omdat ik het de moeite vind dat jullie dit gezien hebben. Omdat het ongelooflijk spannend, vol humor zit of gewoon geweldig is! Deze verdienen een moment aandacht, een dikke pluim. Een ogenblik van sprakeloosheid, waar je mond van openvalt... Een traan in je ooghoek doet pinken, of een heuse lachbui... Ik deel iets dat me nog dagenlang bijblijft, waarvan ik hoop dat het toch ook even in jullie hoofd blijft hangen!

Deze keer wil ik het hebben over een nieuw programma op VTM met als hoofdrolspeler Niels Destadsbader. Wat schrijf ik? "Hoofdrolspeler"? Nee, dat is hij absoluut niet. Hij is meer als een onmisbare schakel in het hele verhaal van De Wensboom. ( Misschien een ideetje overgenomen uit Nederland? Maar toch is elke wens uniek! )


De hoofdrollen worden weggeschonken aan kinderen! Kinderen met een wens voor een ander dierbaar iemand. Want Niels gaat langs op verschillende scholen in Vlaanderen met zijn Wensboom. Kinderen van het 3de tot 6de leerjaar krijgen een blaadje waar ze zelf hun wens mogen op knutselen, en aan de grote wensboom op hun speelplaats mogen ze die dan omhoog hangen. Waar Niels de mooiste en origineelste wensen uit kiest.


Geen gemakkelijke opdracht om te kiezen, denk ik. Want het verwonderd me dat kinderen zo liefdevolle wensen kunnen bedenken! Hoe ze toch zo hard beseffen waar het in hun omgeving om draait. Elke wens die hij waarmaakt ontroerd me telkens weer! Ja, ik ben misschien een softy. Maar ik heb toch al traantjes weg gepinkt tijdens het kijken naar de eerste twee afleveringen van dit vertederende en aangrijpende programma!

MaMa TeiGetje Silvy


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!