zondag 1 mei 2016

Aftellen naar 5 mei


Dit jaar, op donderdag 5 mei 2016 hebben wij hier thuis onze éérste communiekant! Onze Ryan die pas in april 7 jaar geworden is, kijkt er al ongelooflijk naar uit... Natuurlijk denken we ook terug aan de Communie van grote broer Ronan, exact tien jaar geleden. Ja, reken maar uit. Als je weet dat Jurgen en ik 1 april 10 jaar samen waren. ♥ Roept een heleboel herinneringen op van toen... 

Maar terug naar het nu, want nu organiseren we tot in de puntjes alles zelf. En lees dan maar; geregeld met de puntjes op de i. Want als ik er over nadenkt, en ik mag het zeker allemaal niet vanzelfsprekend vinden, komt er toch wel veel bij kijken. 
Waar mensen al maanden op voorhand over piekeren: de gepaste communie outfit kopen, wij zijn op dat vlak maar pas in april aan kleren voor Ryan beginnen denken. Papa is alleen naar de winkel geweest en hij heeft daar verschillende setjes samen gesteld. En daar foto's van genomen. Eenmaal thuis heeft de papa stiekem achter mama's rug de foto's van de setjes laten zien aan Ryan. Ryan heeft dan zijn mening mogen zeggen en gekozen. Dus toen ik uiteindelijk samen met de papa in de winkel stond... Stelde hij in 1 2 3 een mooi setje samen. En ik maar denken dat hij zo rap goed kon kiezen! Ik stond versteld, later bekende hij natuurlijk zijn plannetje. Je zou deze manier misschien raar vinden, maar als je denkt aan al die reclame folders die in je bus vallen... En die hopen reclame op het internet. Dan is onze manier helemaal niet zo dom! :-) Ryan was heel tevreden met zijn minions tshirt, geruit hemdje en jeansvest. Met daarop een geklede zwarte broek en de nieuwste schoenen van meter gekregen. Hij glunderde fier. 



Dan hebben we de kleren al. Moesten we ook denken aan de dagindeling. Om welk uur gaan we opstaan? Welke kleren doen broer en zus aan, en waar gaan papa en mama in showen? Wie van de familie nodigen we uit? Waar gaan we zijn feestje geven? Taart bestellen bij de bakker met die feestdag. Versiering om omhoog te hangen. Cadeautje voor Ryan kopen, cadeautjes niet vergeten voor oma en meter. Ben ik iets vergeten? Help! Nee hoor, ik ben redelijk rustig. Ik heb meer zenuwen voor onze trouw! ;-) 
5 mei word een klein gezellig feestje thuis in onze grote tuin. Met lekkere taart en veel bbq vlees. Laat hem maar genieten van zijn cadeautjes, we gaan alle kindjes extra in de watten leggen! 

Waar ik het meeste tijd in gestoken heb zijn de foto collage's. Ik heb gevloekt! Want Ryan is een blond knap ventje, maar omdat op een foto te krijgen... Niet simpel! Hij vroeg meermaals: "Mama, hoe moet ik lachen?" Oharme, zo een druk op zijn schouders om mooie foto's. Want natuurlijk dat communie kaartje word uitgedeeld aan heel de klas, al zijn vriendjes... Maar mama heeft haar talent laten werken, en een stoer kaartje is het resultaat. Die komt nog online hoor, maar ga ik nu nog niet aan jullie verklappen! 

De kleertjes hangen mooi op de kapstok klaar, de cadeautjes ingepakt. Ja, de taart is besteld. En de zenuwen zijn gekalmeerd. Aftellen nu, naar zijn grote dag! 

MaMa TeiGetje Silvy 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!