zaterdag 23 april 2016

De kracht van een moeder.


Dit is mijn boek die ik lees op wereldboekendag op 23 april 2016:



De kracht van een moeder, geschreven door Marie - Laure Picat.
Dit waargebeurd verhaal word verteld door een mama van vier jonge kinderen. Ze krijgt
te horen dat ze een uitzaaiing heeft van haar terminale kanker, en ze verneemt in november dat ze
nog amper kans heeft om Nieuwjaar te halen...
Ze neemt al haar vrienden en familie achter haar aan mee in een strijd om een pleeggezin
te vinden waar haar 4 kinderen samen kunnen blijven wonen na haar overleiden.
Een aangrijpend verhaal van een moeder die de strijd aanneemt en ook nog de moed vind
om door alle moeilijke momenten humor boven te halen!

"Wat doet je besluiten om dit boek te lezen?" Vroeg iemand me vandaag. "Ik zou het niet kunnen,
zo emotioneel en diep. Ik lees liever fantasy."
"Wel..." Begon ik met een glimlach. "Ik ga naar de bib en loop daar heel ontspannend rond,
en dan kijk ik op de rekken. En wat me in het oog valt, als een spontane ingeving, dat boek
neem ik op en kijk ik... Spreekt die me aan, dan gaat die mee naar huis.
Zoals dit boek: waargebeurd én de beschrijving... Dan gaat dit boek mee op mijn fiets. :-)
Maar je mag je ook niet te erg op een cover laten afleiden, commentaren en tips van andere
lezers zijn ook interessant."
Ik had haar de raad willen geven haar horizon te verruimen en eens iets anders te lezen dan fantasy.
Maar ze was weer verder met haar hoofd in andere wolken dat ik gewoon zweeg. Maar eigenlijk wou
ik dat iedereen eens wat meer deed dan alleen tv kijken of op fb, en eens een goed boek vastpakte.

Ik ben een boekenfan, en daar ben ik trots op!
Fijne wereldboekendag!

MaMa TeiGetje Silvy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!