zondag 13 maart 2016

Trouwen


Afbeeldingsresultaat voor trouwen

Knippen, plakken, iets origineel uit mijn mouw schudden of weer eens een inspiratie moment. Gekke ideeën in mijn hoofd die eruit moeten. Iedereen die mijn blogje volgt zal me nu wel al wat beter kennen. Nu kwam ik vandaag op mijn blog, en wat is eigenlijk het eerste wat je leest? “Wij gaan trouwen!” Maar nu moet ik zelf opmerken dat er weinig word geschreven over onze trouw. Dus bij deze wil ik jullie wat meer vertellen over onze voorbereidingen…


Geloof het of niet maar ik ben zelf nog nooit naar een trouw geweest! Dus veel ervaring heb ik niet. Zelfs een vrijgezellenavond is mij vreemd. Een uitdaging voor wie het gaat plannen voor mij… ;-p Ik heb al uren en uren versleten op internet zoekend naar tips en zoveel meer. Typ maar eens in bij zoeken: 'trouwen' , en je bent wel even zoet. Want meteen flitst er van alles voor je ogen, zelf dingen waar je niet zou aan denken.  

Afbeeldingsresultaat voor trouwen

Ook een grote informatiebron zijn mijn familie en vrienden. Vooral ook collega's op het werk geven me veel inspiratie. Trouwen is niet altijd het hoofdonderwerp maar iedereen babbelt graag over liefde en relaties, en alles wat daarbij komt… Zo begin ik na te denken wat trouwen betekend. Ik hoor veel negatieve verhalen. Maar pik ook positieve energie op. En die blijft natuurlijk in mijn hoofd hangen, want ik geloof echt in mijn toekomstige man!

Wat kan ik jullie vertellen zonder dat ik mijn belangrijkste details vrijgeef? Ik kan al bekennen dat ik niet in het wit ga trouwen. Een persoonlijke keuze, ik kan mezelf niet voorstellen in een witte jurk. Als kind heb ik eigenlijk nooit gefantaseerd over een perfect trouwfeest. Als tiener dacht ik niet meteen de prins op het witte paard tegen te komen. Wel had ik de grootste droom om te trouwen op het gras aan een grote vijver. Met rond huppelde kinderen en in de lucht een groots vuur werk!
Kletteren zal het doen :-) en die energie rijke kindjes heb ik ook al.

De zoektocht naar het ideale trouwkleed was een hele zoektocht. Vooral omdat veel mensen natuurlijk in het wit willen trouwen. Had ik al gezegd dat ik niet graag binnen de lijntjes kleur? :-) Eerst had ik mega veel interesse in creations of leijten. Een voor een prachtige outfits. Maar ik was vooral op zoek naar iets waar ik me goed zou in voelen, iets comfortabel. Een broekpak was mijn eerste keuze… Toen ik het prijskaartje in mijn mailbox kon lezen, besefte ik dat het geen goedkope creaties zijn. Dit kan mijn portemonnee niet aan. En ik wil ook niet te diep in mijn handtas met geld gaan graven. Want zo een trouwkleed doe je misschien maar één keer aan! Zo ging ik verder op zoek, en zo werd mijn niet-witte-trouwkleed het éérste wat ik bestelde… Die hangt nu in een kledingzak aan de kast, zodat manlief ze niet ziet, te wachten om te schitteren op onze bijzondere dag… Een kleedje dat ik nadien nog in de zomer kan dragen met een fantastische rok, en als je mij kent weet je dat er nog glinsterende aanpassingen zullen volgen…



De getuigen zijn gekozen, de datum is vastgelegd op het gemeentehuis. De trouwlocatie is ook geboekt. Een dj voor de muziek, eten en vervoer worden besproken. Er kruipt toch wel veel denkwerk in hoor. Ik krijg volledige vrijheid om de decoratie te kiezen, dus weet je waar mijn gedachten dit moment heen gaan. Een trouwbelofte schrijven, denken aan de kinderen hun kleding. Een stralend setje juwelen ligt ook al verstopt in de kast. En heel stiekem ben ik al zo erg aan het aftellen… Het zal een trouw zijn met veel persoonlijke toetsen. Een feest helemaal ons ding, met plezier en genieten voorop. Een dag om altijd te herinneren!

MaMa TeiGetje Silvy

  Photo from Emily & Christian - Preview collection by Naomi Kenton Photography - Almonry Barn Wedding Venue:   23 Ways To Transform Your Wedding From Bland To Mind Blowing:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!