dinsdag 2 februari 2016

Ik moet niets!


Het is nu al een maandje geleden... Op de namiddag van 31 December '15 vroeg mijn vriend ( ik noem hem eigenlijk al langer "mijn man" ) mij ten huwelijk... Dat maakt dat we nu al een maand verloofd zijn! Verloofd = ikke? Dat had ik nooit verwacht!

Het is altijd mijn droom geweest om romantisch te trouwen voor mijn 30 ste verjaardag, aan een vijver met een grote fontein, eten en feest onder een grote witte tent vol glinsterende versiering en prachtige bloemen, en vergeet het grootste vuurwerk niet... Welk jong meisje droomt daar niet van? :-) 

We zijn 1 april'16 , 10 jaar gelukkig samen. En nee, die datum is geen visjes grap! :-)
Het is zover! Onze trouwdatum staat vast: zaterdag 13 augustus 2016 ! 
Die 13 de en dan de 1 ste april erbij, die combinatie maakt het wel wat uniek en magisch voor ons.

Die eerste dagen van januari na de bewuste vraag, liep ik op wolkjes met mijn prachtige ring... 
Verliefd, verloofd, ... En straks getouwd! Het deed me allemaal zweven... 
Ik, die nog nooit een trouw had meegemaakt, overviel mijn man en mijn vriendenkring met de meest domste vragen... Sorry daarvoor! :-) Maar weet ik veel! Een vriendin van me vroeg of ik dan nooit naar romantische films kijk. Nu om eerlijk te zijn, 9 op de 10 keer staat hier een actiefilm te spelen of een spannende thriller waar ik nadien niet goed van slaap... 
Dus ja, ik geef toe dat ik wel al wat uren op internet gespendeerd heb aan ideetjes opdoen... 

Die roze wolk is nu ondertussen al wat lager gaan hangen, en het besef dat we van alles moeten gaan regelen is nu wel doorgedrongen... Het eerste wat ze op het net naar je hoofd smijten is een " to do " lijstje. En bij elke site die ik open klik lijkt mij dat " moet - ik - nog - doen - lijstje " langer en langer te worden... 

Vrienden, collega's en familie hebben de meest uiteenlopende reactie's... Van ohhh! positief tot complete negatieve opmerkingen. Maar ik hoor veel zinnen waar de woorden: " je moet " , inzitten...
En daar wou ik het in deze blog over hebben! 

" Je moet trouwen! "
Mijn man en ik zijn al 10 jaar samen. Hebben samen 4 kinderen. Dus iedereen vind het een logische en romantische volgende stap om te trouwen. Je hebt koppels die na 1 jaar al trouwen, na 4 jaar, of ook helemaal niet. Trouwen doe je als je elkaar door en door kent. Als je 100% vertrouwen in elkaar hebt, respect en eerlijkheid basisnormen zijn. Trouwen doe je niet omdat het moet, of omdat het zo hoort. Wij kijken elkaar nog elke dag aan met veel pretlichtjes in onze ogen, lachen als de ene luidop zegt wat de andere net binnenin aan het denken was, onze relatie is sterk en onze liefde geeft ons na al die jaren nog steeds vlinders in de buik... 
We trouwen omdat we het willen, uit liefde voor elkaar en voor ons gezin, en niet om wat een ander ervan denkt. 

" Je moet trouwen in een wit kleed! "
Je moet trouwen in het wit. Een dure witte jurk met een lange sleep...
Ik dacht eerst te trouwen in een broekpak van Creations of LeijtenEcht prachtige stukken! 
Maar toen ik de prijs vernam dacht ik laat maar, dat heb ik er niet voor over! Ga maar eens kijken op 2de hands site en tip in bij zoeken: trouwjurk. Dan sta je er toch versteld van hoeveel bruiden hun trouwjurk online gooien... Daar heb je dan fortuinen voor betaald, één keer gedragen, en dat hangt dan in een plastiekje in je kast, en staat te koop op het net. 
Nee dames, ik zal niet trouwen in het wit! En mijn jurk zal niet veel nullen achter het bedrag bevatten, maar ze zal vooral uniek zijn en een hoog ooooohhh - gehalte te weeg brengen... ;-) 

" Je moet trouwen voor de kerk! " 
Ieder koppel heeft natuurlijk zijn eigen persoonlijke keuze! Daar heb ik zeker respect voor, maar wij trouwen gewoon voor de wet. 

" Je moet je haar lang laten groeien, dan kan je er veel meer mee doen en opsteken! "
Ja, voor wie mij kent weet dat ik een korte coupe heb. Lang haar in mijn nek of een staart met een dikke rekker, die tijd is voor mij voorbij. Dus of ik het speciaal voor die éne dag laat groeien? Ik weet het niet. Om de dag érna bij de kapper te zitten en te smeken: knip het maar af! :-) 

" Je moet sexy lingerie dragen, je wenkbrauwen epileren, gepaste schmink op je gezicht, ... Je moet gebruinde benen hebben van de zon of je laat je gewoon bruin sprayen. "
Ik zal een mooi setje dragen voor m'n man, maar op het eerste punt moet ik me vooral goed in mijn vel voelen. Ik zal eruit zien zoals ik ben, en ik zal niet daarom 7 potjes schmink gaan kopen om die ene dag er beter uit te zien dan iedereen. Ik ben wie ik ben, en mijn man zal ook degene zien wie ik ben. Geen schmink popje dus :-) 
Bruine benen? Voor wie mij kent, weet dat ik spier witte benen heb die amper de zon zien, laat staan een zonnebank. Of sprayen? Hoe gebeurt dat? 
Dus iedereen krijgt mijn naturel sproetjes en bleke benen te zien :-) 

" Je moet in een dure grote zaal trouwen met alles erop en eraan. Een groot bord voorschotelen met een kleine portie eten erop, of een walking dinner bieden. " 
Nu ieder koppel zijn eigen manier van trouwen natuurlijk, als dat je droom is. Maar mijn man en ik zijn een op bezoek geweest naar zo een zaal, en kregen ook meteen de prijzenlijst toegeschoven onder onze neus. Allemaal afgewerkt tot in de puntjes. Maar dit is niet wat we willen, zoveel geld neertellen alleen maar om al je bezoek tevreden te stellen. Nee, dames en heren, wij gaan het doen op onze manier. Het zal iets persoonlijks zijn, iets dat bij ons past en helemaal naar ons hart is! Plezier verzekerd! 

" Je moet dit... Jullie moeten dat doen... Hoe gaan jullie dat doen? "  
Wat ben ik dat zo beu! 
Ik kreeg een kaartje van een beste vriendin van me. En daar stond in: " Ik wens jullie veel geluk op deze bijzondere dag. Geniet ervan, en vergeet niet: het is jullie dag! " 
Bedankt meid! Want inderdaad, het is onze dag! En wij gaan er het beste van maken op onze eigen unieke liefdevolle manier!

- MaMa TeiGetje Silvy -

1 opmerking:

  1. Dit is wat een vriendin hierop reageerde op fb:
    " Heel leuk geschreven en groot gelijk; het is jullie dag en voor de rest, gooi al die (goed bedoelde) raad overboord en doe jullie zin "
    Ik antwoordde:
    " Natuurlijk bedoelt iedereen dat goed :-) maar ieder zijn eigen ding hé, en ik kleur niet graag binnen de lijntjes lol! "
    Stuurde ze als laatste nog:
    " Zo ken ik je :-) "
    Vond ik zoooo een leuke reactie! :-) <3

    BeantwoordenVerwijderen

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!