zondag 6 december 2015

Respect & Begrip



Respect
Begrip

Dat is wat ik wil,
dat is wat ik stil vraag.
Merk je dat dan niet?

Ik wil niet discuteren,
ik wil er verder niet over praten.
En dan klap ik volledig toe.
Geen woord meer.
Laten we over iets anders babbelen.




Want jij begrijpt mij toch niet.
Wie wél?
Vraag ik me dan ook af.

Je hebt geen respect voor mijn keuze.
Je hebt ook totaal geen begrip voor mijn situatie.
Je lacht het weg, vol ongeloof,
maar ik kan alleen maar denken aan
tranen die ik wegdruk.
Ik kan alleen maar denken aan de pijn
die nooit gezien word.

Mag ik alsjeblief respect?
Heb toch wat begrip en medeleven.
Ook al snap je het niet.
Want je hebt het geluk dat je de wereld niet kent.

Leef jij maar in jouw cocon.
Leef jij maar in jouw wereld.
Ook jij hebt ups en downs.
Dat begrijp ik wel.

Maar heb dan geen kritiek op mijn situatie.
Want dit is mijn bewuste keuze.
Daar heb ik voor gekozen,
voor dit gezin.
Dit gezin is mijn leven, mijn alles.
Ik voel me gelukkig met wat ik heb.
Ik ben omringt met liefde,
en dat is bij mij wat het meeste telt.

Dus ik vraag niet dat je mij begrijpt,
maar ik wens enkel:
respect en
begrip.

-Me- 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!