woensdag 30 september 2015

Wat we te weinig doen … (Deel 3)


Wat we te weinig doen … (Deel 3) 

We doen te weinig spontane dingen. Een dansje of een liedje fluiten. Bij de buren een stukje taart gaan brengen. Er zijn waarschijnlijk zoveel ideeën in ieders hoofd, dat even als een lichtje gaat branden. Maar dan snel weer dooft omdat we denken: nee, laat maar. Omdat we ongerust zijn over wat anderen over je zouden kunnen gaan denken. Denk maar aan een spontaan praatje met een onbekende bv als je samen op de bus staat te wachten. Of je staat samen met iemand op de markt aan een kraampje naar iets te kijken. Dan heb ik het stiekeme gevoel toch even spontaan iets te zeggen. Vaak denk ik: nee, ik zal maar niets zeggen. Maar de andere momenten als ik dat wel doe, dan volgt er een positief praatje uit. En dat is net zo gezellig. Of even wat gaan zingen of fluiten tijdens het wandelen. Wedden dat de omgeving meedoet?
Laten we meer spontane gekke leuke dingen doen! 

- Me -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!