dinsdag 29 september 2015

Wat we te weinig doen... (Deel 2)


Wat we te weinig doen … (Deel 2) 

Als ik ga werken of gewoon naar de winkel rij met mijn fiets, dan zijn er veel tegenliggers op de fiets die me voorbijrijden met een negatieve blik op hun gezicht. Zijn ze in diepe gedachten verzonden? Mokken ze om het slechte weer? Dan vraag ik me soms af waar ze aan denken. Ik probeer dan mijn eigen hoofd op te heffen, ze aan te kijken en dan schenk ik hun een mooie glimlach. Soms de breedste glimlach die ik op dat moment kan tevoorschijn toveren. Andere keren een kleine smile op mijn lippen of een kort knikje. 
Maar moesten wij altijd elkaar een glimlach schenken, een teken van vriendschap… Een teken van samenhorigheid. Zouden we ons dan allemaal niet veel gelukkiger voelen in deze wereld? 

- Silvy -


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!