vrijdag 25 september 2015

Wat niemand je verteld ... Deel 4


Wat niemand je verteld …
maar toch is het écht zo in ons leven! ( Deel 4 )

Geld, loon, onze specifieke inkomsten. Mensen hebben het niet over hun financiële toestand, 
maar stoefen over wat ze hebben... dat kunnen ze wél!
Ik durf niet tegen iedereen toegeven hoor dat ik niet elke week op restaurant kan gaan eten. Als ik weer eens mensen bij elkaar hoor vertellen dat ze gaan shoppen zijn om een hoop kleren of nieuwe schoenen van over de 100€. Nee, dat kan ik niet. Als je ze dan honderduit hoort stoefen over merkkleren, de dure winkels waar ze langsgaan of die ene handtas die zoveel gekost heeft… Ik ben blij als ik al eens nieuwe schoenen koop of nieuwe kleren om mijn outfits te fleuren. En dat is zeker niet elke week zo hoor.


Als ik eens een complimentje geef over de prachtige glinsterende juwelen die iemand aanheeft. Dan meen in dat echt dat ik het mooi vind! Maar dan denk ik aan de mega dure juwelen van Victoria ofzo… Ik had zo ooit bij een voorstelling een halsketting aan van over de 120€ ! Dan dacht ik: dit zou ik kopen voor op mijn jurk als ik ga trouwen. Ik ben dan naar huis gegaan met een simpele ring van 10€ , ik vond hem echt mooi en ik voelde me er echt goed bij. Ik kon het me niet permitteren om een rekening aan te gaan van 150€ of méér. Mijn bankrekening zou tranen gesnoten hebben in haar zakdoek, lol! Ai, ik lach ermee. Weet je waarom? Ik heb net op de markt verschillende oorbellen gekocht, in de winkel een mega lange ketting. Voor samen nog geen 6 euro. Ik kwam in ons stamcafé en mijn vriendin daar kon amper geloven dat al dat mooi’s echt niet veel hoeft te kosten. Ik vertelde haar dat ik zo mijn eigen juwelen maakte. Toen ik wees op mijn zelfgemaakte oorbellen met hartjes reageerde ze met veel oohhh en aaahhh’s wat mooi! J Ruim een kwartiertje was ze weg, en omdat ik toevallig net nieuwe knutselspullen had gekocht, lag toen ze terugkwam op de toog voor haar een nieuwe zelfgemaakte ketting met vlinder. Het was de eerste keer dat ik iemand zo blij gezien heb met zo een simpel zelfgemaakt cadeautje van mij. Ik kreeg een dikke knuffel en nog een dikkere smakkerd op mijn wang! Ik mocht hem meteen rond haar hals hangen, en ze heeft de hele dag ermee rond gezwierd… Zo zie je maar, het hoeft echt geen fortuinen te kosten voor iets moois! En zo is het nog meer uniek ook! 

- Teigetje Silvy - 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!