maandag 8 juni 2015

Nieuwe Leuze


Al een paar dagen merk ik bij mezelf op dat ik een nieuw zinnetje heb dat ik vaak gebruik... Dus al snel maakte ik die zin aan tot mijn nieuw motto voor moeilijke momenten. Harde dagen in het leven, problemen, of andere dingen die uitzichtloos lijken... En die leuze is;


" Het komt wel Goed ! " 

Het komt natuurlijk in het echte leven niet altijd goed met bepaalde serieuze zaken. Dat weet ik ook wel, ik ben wel realistisch. Maar als ik deze zin uitspreek, heeft het een kalmerend effect op mij. Hoe zou dat komen? Het geeft mij rust. En ook nieuwe moed om verder te gaan. Ook voel ik er hoop in.

Het kunnen kleine dagelijkse dingen zijn, waarmee iemand deze zin kan gebruiken. Zoals piekeren over wat we weer gaan klaarmaken voor het eten. Stress voor de examenperiode. Opruimen van een hele hoop speelgoed of rommel. 
Of het kunnen grote levensbelangrijke dingen zijn. Dan denk ik aan taken in onze job. Of keuze's die we moeten maken voor ons gezin. 

Maar ik heb al wat meegemaakt in mijn leven, daaruit heb ik al veel geleerd. En een van mijn lessen is dat je moet leren uit jouw fouten. Fouten erkennen, en er willen aan werken. Net niet teveel achterom kijken, maar de moed bij elkaar nemen en doorgaan. Want ooit op een dag ; komt het goed ! 

1 opmerking:

  1. Je kan veel meer dingen beïnvloeden dan je denkt met deze zin ... Ik ben ervan overtuigd dat héél veel dingen beter gaan door er positief over na te denken, al is dat in sommige situaties heel moeilijk.
    Het leven wordt een stuk gemakkelijker op deze manier ...
    Hilke!

    BeantwoordenVerwijderen

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!